Ofte stillede spørgsmål
SentinelOne
Hvem henvender SentinelOne sig til?
expand_moreAlle virksomheder, der lever i det moderne cybertrusselslandskab. Og med det mener vi alle virksomheder – uanset størrelse.
Kigger vi på ransomware alene, viser tal fra Coveware fra Q4 2020, at mindre virksomheder (fra 1.000 medarbejdere og ned) blev ramt i 72,2% af alle tilfælde.
En cybertrussel skelner ikke på virksomhedsstørrelsen. Kan truslen få adgang til netværket, gør den det.
Hvordan forhandler (og administrerer) jeg SentinelOne?
expand_moreDu kan få licensen som en stand-alone-løsning eller som et tilkøb til en Cloud Server.
Som forhandler vælger du også selv, hvor meget du selv vil stå for, og hvor meget du vil overlade til os. Vælger du en managed løsning på vegne af din kunde, sørger vi for, at:
- Din kundes indstillinger følger SentinelOnes anbefalinger
- Din kundes SentinelOne-klient løbende opdateres til nyeste version (server-side)
- Rette vedkommende (enten hos os eller hos dig) får besked om evt. trusler
- Der tages hånd om de trusler, SentinelOne finder (og helst helt automatisk)
Ønsker du at installere SentinelOne på din kundes maskine(r) (client-side), hjælper vi dig selvfølgelig også gerne med en ”best practice”-konfiguration.
Hvordan fungerer SentinelOne på min kundes endpoint?
expand_moreDin kunde kan bruge SentinelOne som en fuldgyldig erstatning for den antivirus, de har i dag.
Selve installationen aftaler vi sammen.
Skal du installere SentinelOne på én eller flere af din kundes lokale maskiner, deler vi typisk en pakke med de filer, du skal bruge.
Skal du installere SentinelOne på servere, som vi har adgang til, og som vi står for management af, kan vi klare installationen for dig.
Når først SentinelOnea-agenten er installeret, kører SentinelOne i baggrunden og agerer ud fra de indstillinger, vi sammen har defineret.
Det gælder fx i forhold til, hvilke notifikationer der skal sendes til hvem, og hvad SentinelOne (automatisk) skal gøre, hvis den støder på en mulig trussel.